Op zaterdag 2 november, de Natuurwerkdag, is in Norg door vele handen uit de mouwen gestoken hard gewerkt om een brede strook gras op te rollen. Onder toeziend oog van de camera van RTV Drenthe is daarna deze strook met bloemenzaad ingezaaid.

De start op 2 november was tijdens de landelijke natuurwerkdag. Norgers die graag wat willen doen voor de bijen en insecten waren van harte welkom om te komen helpen. Het werk bestond vooral uit het stapelen van plaggen en het bewerken en inzaaien van het bloemenlint. Na de acties die we dit voorjaar op de zaaidag in Nieuw Roden en Roden hebben georganiseerd, gaan we nu in Norg echt van start. De activiteit in Norg startte om 10 uur op de groenstrook langs de Langeloërweg en duurde tot ca. 13 uur. Voor belangstellenden was er informatie over bloemenweides.

In het voorjaar van 2020 kunnen Norgers dus genieten van een brede strook vol bloemen! Komt dat zien, komt dat zien!

Heel Noordenveld Zoemt is een werkgroep van een aantal actieve leden van IVN Roden-Norg. Het is tot stand gekomen op initiatief van Anita van der Noord uit Roderesch. Heel Noordenveld Zoemt heeft subsidie gekregen van de provincie Drenthe en de NAM om 10.000 m2 gras om te zetten in bloemen. Dit doen we niet zelf, maar in samenwerking met initiatieven van bewoners op allerlei plekken in Noordenveld. Ook de gemeente Noordenveld is enthousiast, en stelt op diverse plekken gemeentelijke grasvelden ter beschikking aan actieve bewoners. Kom in actie voor de bijen en insecten en maak ook in uw buurt van gras een oase van bloemen, doe mee!